סגירה

x

דף הבית  > חדשות

שילוב לימודים ועבודה

חיי הסטודנט היום מלאים בלא מעט הוצאות: מחשב חדש, ציוד נילווה, מעונות ובילויים. נוסף לאלו, משלם הסטודנט את שכר הלימוד, אשר על פי המועצה להשכלה גבוהה בשנת הלימודים האחרונה עמד על  10,228 שח לשנה.
לא לכל הסטודנטים יש מימון מההורים ללימודים או מענק שקיבלו אחרי שחרור מהצבא. 
לכן סטודנטים רבים נאלצים לשלב עבודה עם לימודים.

השילוב בין השניים דורש השקעה רבה. הזמן שמושקע בעבודה לפעמים בא על חשבון הלימודים 
חוסר שעות שינה ועייפות משפיעים לא פחות, אך הדבר אפשרי. סטודנט שאין לו ברירה אחרת ימצא את דרכו ויצליח לשלב בין השניים.

כמה דברים חשובים לפני שיוצאים לדרך ומחליטים לשלב עבודה עם לימודים 
לא כל מסלול לימודים יכול לאפשר עבודה במשרה מלאה, לכן לפני חיפוש העבודה חשוב לבחון את מערכת הלימודים ולהבין מה היא מאפשרת. 
עבודות הסטודנטים לרוב יהיו עבודות זמניות, כאלו שמאפשרות לעבוד במשמרות, לילות וסופי שבוע. סטודנטים שבחרו לשלב לימודים עם משרה מלאה או אפילו חלקית יכולים לשקול אפשרות של לימודים באוניברסיטה הפתוחה, המאפשרת לרוב לימודי ערב ולימוד מתקשוב מהבית בשיעורים מוקלטים .

בחיפוש זריז באתרי הדרושים ניראה כי המשרות לסטודנטים מאוד מגוונות: מחפשים נציגי שירות, מוכרים, מדריכים ומלצרים. ישנה גם אפשרות של עבודה מהבית בנושאים מגוונים, אלו לרוב משרות שלא דורשות ניסיון ולכן קל יחסית להתקבל אליהן. בעבודות מהסוג הזה חשוב לסכם עם המעסיק מראש על גמישות בשעות העבודה ועל התנהלות בתקופת המבחנים.

בבחירת עבודה זמנית אפשר גם לחפש תחומים הקשורים ללימודים ולצבור ניסיון כבר בשנים הראשונות לתואר. לדוגמה, סטודנט לחינוך מיוחד יכול לצבור ניסיון בהדרכת ילדים עם מוגבלויות , סטודנט לכלכלה יכול להשתלב במוקד שירות של בנקים מובילים ולצבור ניסיון, סטודנט מצטיין יכול בקלות להעביר שיעורים פרטיים במקצועות בהם יש ביקוש כמו סטטיסטיקה חשבונאות וחדו"א .

נקודת האור יכולה להגיע לקראת השנה השלישית לתואר. כאשר חלק מהמעסיקים מחפשים סטודנטים בתחום הלימודים הרלוונטי לתחילת דרכם במקצוע. זוהי תקופת צבירת ניסיון הכרחי לעתיד. לפני הרשמה למסלול לימודים חשוב לבדוק באילו מקצועות מחפשים סטודנטים בשנה השלישית שכן זה יכול להיות שיקול מכריע לאלו שיודעים מראש שיצטרכו לעבוד תוך כדי.
מי שצבר ניסיון עוד בזמן הלימודים יכול להתקדם באותו ארגון בו התחיל ובמקרה ולא, לקבל יתרון משמעותי במציאת עבודה  בסוף התואר בכל מקום אחר בתחום.

עבודה ולימודים – תחשבו רגע לפני הצעד הזה, הדרך לא פשוטה אך אפשרית.

בהצלחה .

חדשות

אוניברסיטה העברית קיבלה מקום 77 בעולם, הישג מרשים

אוניברסיטה העברית קיבלה מקום 77...

  המדד שנגחאי אשר מדרג מוסדות אקדמיים בעולם אחת לשנה, דירג אוניברסיטה העברים במקום 77, הטניון...

קיבלת מעל 720 בפסיכומטרי? מדינה של רפואה או מדעים? "בריחת המוחות"

קיבלת מעל 720 בפסיכומטרי? מדינה של...

קיבלת מעל 720 בפסיכומטרי? מדינה של רפואה או מדעים? "בריחת המוחות"   בשנת 2019 היחס בין אקדמאים...

לימודים בעידן קורונה

לימודים בעידן קורונה

עצות ללימודים אקדמיים בעידן קורונה ולמה זה יכול להיות מסוכן עבור האוכלוסייה. אתם תהיו דור...