סגירה

x

דף הבית  > חדשות

תעסוקה בתום הלימודים

ההחלטה ללמוד היא חלק מההחלטה לבנות קריירה בעתיד.
רובנו מעוניינים ללמוד תחום כלשהו שלא רק יעניין ויאתגר אותנו אלא יתן לנו גם בטחון כלכלי והגשמה עצמית.

 

כאשר תסיימו את הלימודים לתואר, זו אמנם אבן דרך משמעותית בדרך הארוכה לקריירה, אך כאן יחל המרוץ לחיפוש מקום העבודה שירצה להעסיק אתכם ולתת לכם הזדמנות לצמוח.
באתרי הדרושים קל למצוא מעסיקים הדורשים ניסיון של שנים בתחומים שאולי לא מוכרים לכם בתחילת הדרך. אך לא רק, ישנם כאלו המכוונים במיוחד לסטודנטים, אלו גם ירשמו שאין צורך בניסיון.



תחילת הדרך היא חיפוש עבודה ויכולה להתחיל עוד בהיותכם סטודנטים, חלק מהמעסיקים יחפשו סטודנטים בשנה השלישית לתואר, כשלו"ז הלימודים נהיה פחות צפוף ויש יותר זמן להשקיע במקום עבודה, גם כשמדובר בעבודה זמנית אך קשורה לתחום הלימודים שלכם, תנצלו את זה, זהו יתרון  משמעותי לניסיון בעתיד.



מעת לעת בדקו את תנאי השטח במדורי הדרושים עוד בזמן הלימודים. בידקו מהם תנאי הקבלה לתפקידים המעניינים אתכם, כמה ניסיון דורשים ומאיפה בכלל מתחילים.
מעסיקים רבים בתחום העיצוב והגראפיקה למשל מבקשים תיק עבודות, חסכו זמן וצרו תיק עבודות תוך כדי הלימודים, כך תוכלו לסיים ללמוד ולהגיש מועמדות למשרות שונות, בלי לבזבז זמן יקר.
במקרה ובתכנית הלימודים שלכם קיים סטאג' כמו למשל במשפטים או בסיעוד, השקיעו בסטאג' ותבלטו לטובה. אתם נמצאם אצל מעסיק פוטנציאלי, חשוב שיזכור אתכם לחיוב.



במקרה והתחלתם לחפש עבודה מיד לאחר התואר, חשוב שתתמקדו רגע בקורות החיים שלכם. תבנו קובץ מסודר הכולל עבודות רלוונטיות  לתחום התעסוקה אותו אתם מחפשים. במקרה ועבדתם רק בעבודות זמניות בזמן התואר, תנסו לציין את היתרונות בעבודות אלו. עבודות תחת לחץ או כאלו המצריכות ראש גדול ואחריות הן יתרון לתחומים רבים.



ברגע שכבר נכנסתם למעגל מחפשי העבודה, הרשמו לאתרי הדרושים הקיימים ברשת, יתכן ולמוסד הלימודים שלכם יש אתר המסייע במציאת עבודה לבוגריו ואף לסטודנטים.
העזרו בירידי תעסוקה המתקיימים בקמפוסים – שם מכוונים לסטודנטים ולכאלו שעוד לא צברו ניסיון כלשהו. חשוב לא לוותר, להמשיך ולשלוח קורות חיים גם בימים שאף אחד לא מתקשר אליכם.



חשוב לזכור שכאשר אתם מגיעים לראיון עבודה המעסיק יבדוק האם אתם מתאימים לתפקיד אך אל תשכחו לבחון האם המעסיק מתאים לכם גם כן. תנאי שכר, מיקום העבודה, אפשריות קידום ובונוסים. זוהי הקפיצה הראשונה לקראת הקריירה שלכם, ההחלטה בידיים שלכם.

חדשות

אוניברסיטה העברית קיבלה מקום 77 בעולם, הישג מרשים

אוניברסיטה העברית קיבלה מקום 77...

  המדד שנגחאי אשר מדרג מוסדות אקדמיים בעולם אחת לשנה, דירג אוניברסיטה העברים במקום 77, הטניון...

קיבלת מעל 720 בפסיכומטרי? מדינה של רפואה או מדעים? "בריחת המוחות"

קיבלת מעל 720 בפסיכומטרי? מדינה של...

קיבלת מעל 720 בפסיכומטרי? מדינה של רפואה או מדעים? "בריחת המוחות"   בשנת 2019 היחס בין אקדמאים...

לימודים בעידן קורונה

לימודים בעידן קורונה

עצות ללימודים אקדמיים בעידן קורונה ולמה זה יכול להיות מסוכן עבור האוכלוסייה. אתם תהיו דור...