סגירה

x

דף הבית  > חדשות

מלגות

 

כמה פעמים מצאתם את עצמכם מתלוננים בפני חברכם, שהלימודים שלכם עמוסים ותובעניים, שאתם חייבים כסף! כדי לחיות, כדי לממן את התואר וכדי להצליח לשכור חדר וחצי במעונות עם עוד איזה שותף שכנראה שלא תראו כל התואר, אבל אתם לא מצליחים לעבוד תוך כדי הלימודים?

 

כסף, מסתבר, לא צומח מהשמים, ולא גודל מהעצים, כמו שתמיד אוהבים לומר. חלקנו למדנו את זה על בשרנו. חלקנו עוד נלמד. מה שברור הוא, שאנחנו צריכים לתת משהו עבורו. אז נכון. אופציה של שילוב לימודים עם עבודה לא תמיד אפשרית עבור כולם. יתרונותיה בצידה. ועל כך אין עוררין. אולם קיימת אלטרנטיבה, עבור סטודנטים שמכל מיני סיבות לא מצליחים ולא יכולים לשלב לימודים עם עבודה, ועדיין להרוויח כסף.  מדובר על מלגות!

 

אז רגע לפני שאתם עושים גוגל על "מלגות" ונבהלים מ - 506,000 התוצאות, תנו לנו לעשות לכם את הסדר הראשוני בראש. כמו שכבר אמרנו, שלא תחשבו, רוב הסיכויים שתצטרכו לתת משהו בתמורה. אך בטוח שזה יהיה שווה את זה!

אם הגעתם עד לפה ונשארתם בחיים ( ואולי קצת מחויכים) קראו היטב את הדברים הבאים.

 

בישראל ההיצע של המלגות גדול, מגוון ורחב מאוד. קיימות מלגות לסטודנטים מטעם קרנות, ומדינות, לבוגרי שרות צבאי, לאומי, לעולים חדשים, מלגות לסטודנטים מערים מסוימות וממוסדות אקדמיים מסוימים, יחד עם מלגות ללא תנאי מקדים. סוג אחד של מלגות נותן מענק כספי ללא תמורה. סוג אחר (וכמעט הרוב) מחייב מספר שעות בשבוע של עבודה התנדבותית ותרומה לקהילה. ישנן מלגות לתואר ראשון, לתואר שני, לדוקטורט, מלגות ללימודים בחו"ל ועוד ועוד.. לכל מלגה יש תאריך יעד, שעד אז ניתן להגיש בקשה לקבל אותה. במידה ומפספסים את המועד, ניתן יהיה להגיש בקשה למלגה רק עבור השנה הבאה.

 

אז בפעם הבאה, לפני שאתם מתמרמרים בפני חבריכם על כך שאתם תובעים בעומס, (או רגע לפניו, וביננו, יפה שעה אחת קודם..) בדקו אופציה של מלגה. כסף לא אמור להוות חסם. לא בחיים הסטודנטיאליים, ולא בחיים בכלל.

 

חדשות

אוניברסיטה העברית קיבלה מקום 77 בעולם, הישג מרשים

אוניברסיטה העברית קיבלה מקום 77...

  המדד שנגחאי אשר מדרג מוסדות אקדמיים בעולם אחת לשנה, דירג אוניברסיטה העברים במקום 77, הטניון...

קיבלת מעל 720 בפסיכומטרי? מדינה של רפואה או מדעים? "בריחת המוחות"

קיבלת מעל 720 בפסיכומטרי? מדינה של...

קיבלת מעל 720 בפסיכומטרי? מדינה של רפואה או מדעים? "בריחת המוחות"   בשנת 2019 היחס בין אקדמאים...

לימודים בעידן קורונה

לימודים בעידן קורונה

עצות ללימודים אקדמיים בעידן קורונה ולמה זה יכול להיות מסוכן עבור האוכלוסייה. אתם תהיו דור...