סגירה

x

דף הבית  > חדשות

אוניברסיטה או מכללה

אתם נמצאים אחרי שרות צבאי או לאומי, יכול להיות שבדיוק חזרתם עכשיו מ "הטיול הגדול " שאחרי צבא ואתם בדיוק נמצאים בשלב הזה של לבחור מה לעשות עם החיים והאם להתחיל ללמוד ומה. אחת השאלות הגדולות שניצבות בפני אלה מכם המעוניינים ללמוד, היא האם כדאי ללמוד באוניברסיטה או במכללה. אז כדאי להקל עליכם במעט, החלטנו לעשות קצת סדר.

 

בישראל היום קיימות  9 אוניברסיטאות-   העברית, תל אביב, חיפה, בר אילן, הטכניון, בן גוריון, האוניברסיטה הפתוחה,מכון ויצמן ברחובות ואוניברסיטת אריאל. לעומת זאת, יש עשרות מכללות ברחבי הארץ. באופן כללי- את רוב המקצועות המבוקשים ניתן ללמוד גם באוניברסיטאות וגם במכללות. אולם קיימים מקצועות שניתן ללמוד רק באוניברסיטה כדוגמת רפואה, היסטוריה ופילוסופיה, ולהפך, מקצועות שניתן ללמוד אותם רק במכללות כדוגמת רפואה משלימה, קוסמטיקה ועוד.ניתן לראות שגם מבחינת תנאי הקבלה- התנאים המקדימים ללימודים במכללות, יותר מקלים מתנאי הקבלה באוניברסיטאות.

 

בעוד שלמכללות יותר קל להתקבל, עלות הלימודים בהם נקבעת על פי המוסד, ורוב הפעמים יקרה בצורה מובהקת ביחס לשכר באוניברסיטאות- שהוא שכר אוניברסיטאי הנקבע על ידי המדינה, שעלותו זולה בהרבה. מה גם, שלאוניברסיטאות מתווספת הרבה פעמים יוקרה מקצועית שלא תמיד בצדק, ביחס ללימודי מכללה, אבל היא קיימת.

 

אז רגע לפני שאתם מחליטים איפה אתם רוצים ללמוד, בדקו את כל האפשרויות העומדות בפניכם. מה אתם רוצים ללמוד, מהם תנאי הקבלה, מהי העלות, והשם של המקום. אמנם מדובר במחקר מקיף שאולי יתבע מכם מעט כיתות רגליים, או כיתות בטלפון, אך תאמינו, זה יהיה שווה כל רגע.

חדשות

אוניברסיטה העברית קיבלה מקום 77 בעולם, הישג מרשים

אוניברסיטה העברית קיבלה מקום 77...

  המדד שנגחאי אשר מדרג מוסדות אקדמיים בעולם אחת לשנה, דירג אוניברסיטה העברים במקום 77, הטניון...

קיבלת מעל 720 בפסיכומטרי? מדינה של רפואה או מדעים? "בריחת המוחות"

קיבלת מעל 720 בפסיכומטרי? מדינה של...

קיבלת מעל 720 בפסיכומטרי? מדינה של רפואה או מדעים? "בריחת המוחות"   בשנת 2019 היחס בין אקדמאים...

לימודים בעידן קורונה

לימודים בעידן קורונה

עצות ללימודים אקדמיים בעידן קורונה ולמה זה יכול להיות מסוכן עבור האוכלוסייה. אתם תהיו דור...