סגירה

x

דף הבית  > חדשות

סטודנטים וזוגיות

האקדמיה יכולה לתפוס אתכם בשלבים שונים בחיים, נשואים, בזוגיות, ברווקות או בין לבין.
הלימודים מהוים חלק גדול מהלו"ז, בו קיימים כבר חברים, משפחה, אולי עבודה וגם בני זוג שלפעמים ילחמו אפילו לדקה מזמנכם. הרצון להיות הכי טובים ומוצלחים בכל התחומים, לתת מקסימום כדי לקבל ציונים גבוהים, להשקיע בזוגיות כדי שלא תדעך, לא תמיד עובד ולפעמים מישהו נשאר מאחור.



אך דווקא אם מסתכלים על הצד האחר של המירוץ האינסופי לתואר, במקרה ואתם רווקים, שינוי האווירה וההחלטה להכנס למסגרת אקדמית יכולה להיות הזדמנות מצויינת להכיר מישהו או מישהי. מי יבין את שגרת הלימודים האינסופית יותר טוב מאשר בן זוג שחווה יחד אתכם מבחנים קשים, לימודים עד השעות הקטנות ולחץ מטורף. הרי אתם באותה הסירה.
במקרה ואתם כבר בזוגיות תקופה ושניכם או אחד מכם החליט ללמוד, אין מי שמכיר אתכם ואת הרצונות שלכם יותר מאשר בן הזוג, שיכול לתמוך בתקופות קשות, להבין את הרצון שלכם להצלחה ופשוט להיות שם כשצריך.


אין כאן מתכון קבוע, כל אחד מחליט על דרך מסוימת שמתאימה לו. יש זוגות שהכירו לפני האקדמיה ולומדים כל אחד במוסד לימודים אחר וזה כבר לא עניין של חלוקת זמן, אלא מרחק גיאוגראפי שמפריד בינהם והם מסוגלים להיפגש רק אחת לכמה שבועות או חודשים. לא כל אחד יכול לשרוד בקשר מהסוג הזה.
זוגות בהם רק צד אחד הוא סטודנט, לא תמיד יחלקו את אותו סדר העדיפויות, למשל מתי לצאת לבלות יחד או להפגש עם חברים. בתקופות מבחנים סטודנטים רבים מעדיפים ללמוד יחד עם חבריהם ללימודים, בן הזוג צריך לקבל בהבנה שבתקופה מלחיצה וקשה כמו תקופת מבחנים, העדיפות ללימודים תהיה גבוהה יותר.



על מנת בכל זאת לצאת מהשיגרה, לדייט או לבילוי עם חברים משותפים, לסטודנטים יש לא מעט אפשרויות. לא חסרים  מקומות בילוי, מסעדות, אפליקציות, אתרים וארגונים הנותנים הנחות והטבות לסטודנטים שרק צריכים להרים את הראש מהמחברת ולצאת. חבל שלא לנצל אותם. גם ימי הסטודנט והמסיבות שמארגנת אגודת הסטונדטים זו הזדמנות מצויינת לשבור שיגרה ביחד.

 

לא משנה איך נשלב בין השניים תמיד יהיו שני צדדים למטבע, תמיד לאחד מכם יהיו תקופות לחוצות יותר או פחות.
תדעו שיחד יש לכם כוח לדחוף אחד את השני להצלחה, בין אם אתם רק בתחילת הקשר והכול עוד טרי – תלמדו לשמור על הזוגיות בתוקפות לחוצות.
גם אם אתם כבר יחד תקופה, מבינים ולומדים אחד מהשני.
כל עוד יש בינכם אמון ואהבה תוכלו להצליח גם באקדמיה.

חדשות

אוניברסיטה העברית קיבלה מקום 77 בעולם, הישג מרשים

אוניברסיטה העברית קיבלה מקום 77...

  המדד שנגחאי אשר מדרג מוסדות אקדמיים בעולם אחת לשנה, דירג אוניברסיטה העברים במקום 77, הטניון...

קיבלת מעל 720 בפסיכומטרי? מדינה של רפואה או מדעים? "בריחת המוחות"

קיבלת מעל 720 בפסיכומטרי? מדינה של...

קיבלת מעל 720 בפסיכומטרי? מדינה של רפואה או מדעים? "בריחת המוחות"   בשנת 2019 היחס בין אקדמאים...

לימודים בעידן קורונה

לימודים בעידן קורונה

עצות ללימודים אקדמיים בעידן קורונה ולמה זה יכול להיות מסוכן עבור האוכלוסייה. אתם תהיו דור...