סגירה

x

דף הבית  > חדשות

לימודי תקשורת

בעשור האחרון היינו עדים לשינויים משמעותיים בעולם התקשורת והמדיה. האינטרנט נכנס לחיינו בצורה משמעותית, רשתות חברתיות נמצאות בכל מקום. צרכן התקשורת דורש הכול כאן ועכשיו, אנו כבר לא מחכים למהדורת החדשות היומית בערב כדי להתעדכן.
גם עולם השיווק והפרסום עבר שינויים רבים, אנו לא מתמקדים במודעות בעיתון המקומי אלא באתרי אינטרנט ולייקים בפייסבוק.
אמצעי התקשורת יצאו מהמרחב הביתי שלנו ומלווים אותנו לאורך כל היום, אנחנו יכולים לצפות בטלויזיה ולגלוש באינטרנט דרך הסמארטפון המאפשר לנו להיות מעודכנים אונליין בכל המתרחש בעולם.

בתקופה בה מתרחשבים תהליכים חברתיים חדשים וישנם שינויים רבים בערוצי המדיה, תכנית הלימודים לתקשורת חייבת להיות מותאמת לכך להתעדכן ולהתחדש תמיד.
מכללות ואוניברסיטאות רבות מציעות תכנית לימודים לתואר בתקשורת, כשבדרך כלל במכללות התכנית תכלול דגש על לימודי תיאוריה, קורסים מעשיים והתנסויות בשטח לעומת אוניברסיטאות  שבהן ההתמקדות היא בעיקר בתיאוריה.

מבנה תכנית הלימודים מורכב מלימודי תיאוריה, המסבירים את השפעת התקשורת על גורמים חברתיים שונים והשלכות התפחות המדיה על החברה לאורך השנים.
את לימודי התיאוריה ניתן לשלב עם מגוון סדנאות מעשיות: התנסות באולפן טלויזיה, תחנות רדיו פעילות ומשדרות מהקמפוס וכן סדנאות כתיבה ועריכה עיתונאית המותאמות לכתיבה בעיתונות המודפסת והמקוונת.
בנוסף לאמצעי ההתקשרות הקלאסיים, ניתן ללמוד עיצוב ובניית אפליקציות לסמארטפון, לעבור סדנאות בכתיבת תוכן פרסומי ושיווקי ולקבל ניסיון בעבודה עם תוכנות עיצוב מתקדמות. ניתן גם להתמקד בדוברות ויחסי ציבור, קולנוע וצילום.
מוסדות לימוד רבים משלבים מפגשים עם אנשי ציבור ועיתונאים, לעיתים כחלק מסגל ההוראה, אלו מעבירים לסטודנטים מידע על העבודה בתחום בשטח ומעניקים טיפים והכוונה מניסיונם האישי.

את התואר בתקשורת ניתן ללמוד כתואר חד חוגי או כתואר דו חוגי בשילוב עם תחום נוסף. תכנית  הלימודים תקבע בהתאם למה שמציע מוסד הלימודים אותו בחרתם.
בסיום התואר אפשרויות תעסוקה רבות, בוגר תואר בתקשורת יכול לעבוד כעורך תוכן, מפיק, איש יחסי ציבור, דובר, כתב או מגיש חדשות ועוד.

מהרגע שבחרתם את התחום המעניין אתכם, בין אם זה קולנוע, דוברות, טלויזיה או אינטרנט, חשוב לבחור את מוסד הלימוד שיתן לכם את מירב הכלים הנחוצים להצלחה ובניית קריירה בתחום אותו בחרתם. אוניברסיטאות, מכללות ובתי הספר לתקשורת מקיימים ימים פתוחים, מומלץ להגיע ולהתרשם. בסיום התואר תצאו עם כלים מגוונים להצלחה ובניית קריירה בעתיד. תפתחו חשיבה ביקורתית, יצירתיות, רצון ללמוד ולהתפתח וכמובן תיק עבודות וניסיון מעשי.

חדשות

אוניברסיטה העברית קיבלה מקום 77 בעולם, הישג מרשים

אוניברסיטה העברית קיבלה מקום 77...

  המדד שנגחאי אשר מדרג מוסדות אקדמיים בעולם אחת לשנה, דירג אוניברסיטה העברים במקום 77, הטניון...

קיבלת מעל 720 בפסיכומטרי? מדינה של רפואה או מדעים? "בריחת המוחות"

קיבלת מעל 720 בפסיכומטרי? מדינה של...

קיבלת מעל 720 בפסיכומטרי? מדינה של רפואה או מדעים? "בריחת המוחות"   בשנת 2019 היחס בין אקדמאים...

לימודים בעידן קורונה

לימודים בעידן קורונה

עצות ללימודים אקדמיים בעידן קורונה ולמה זה יכול להיות מסוכן עבור האוכלוסייה. אתם תהיו דור...