סגירה

x

דף הבית  > מעבדת מיקרוביולוגיה - בית חולים כרמל.

מעבדת מיקרוביולוגיה - בית חולים כרמל.

שם ותחום המעבדה : מעבדת מיקרוביולוגיה - בית חולים כרמל.

מקום המעבדה : בית חולים כרמל

שם ראש המעבדה : דר פנינית שקד משען

דרושים
עבודה לפי שעות : 0
סטודנטים לסטאג' : 0
סטודנטים לתואר שני : 0
סטודנטים תואר שלישי (דוקטורנט) : 0
פוסט דוקטורנט : 0

אודות המעבדה

מידע קצר על המעבדה

מידע על המעבדה

מיקרוביולוגיה (בקטריולוגיה, סרולוגיה, אימונולוגיה)

יצירת קשר:

מס' טלפון: 04-8250456

בקטריולוגיה: 04-8250455

תרביות דם: 04-8250310

סרולוגיה: 04-8250669/676

אימונולוגיה: 04-8250678/467

מעבדה מולקולארית: 04-8250466

מייל:
pninitsm@clalit.org.il

מנהלת המעבדה: ד"ר פנינית שקד משען.

תחומי פעילות:

בקטריולוגיה:

המעבדה מבצעת בדיקות לזיהוי חיידקים ובדיקות רגישות לתרופות בנוזלי גוף, תרביות דם, משטחי פצעים, משטחים ממערכת הנשימה, משטחי עיניים, משטחי אוזניים, כיח, הפרשות גוף ותרביות מניתוחים. כמו כן מבוצעות בדיקות סקר שגרתיות לניטור זיהומים נרכשים במחלקות בית החולים.

המעבדה מבצעת בדיקות מולקולאריות מתקדמות, מהירות ובעלות רגישות גבוהה לאיתור טוקסין הקולוסטרידיום. הבדיקות מתבצעות ב - RT PCR ישירות מהדגימה ונותנות תוצאה אמינה בזמן קצר. בדיקה זו תורמת לאיתור מיידי של חולים ובידודם לשם מניעת זיהומים.

 

בדיקות מולקולריות:

המעבדה מהווה מרכז ארצי של הכללית של בדיקות שעלת ו - HPV ,בדיקות אלו ובדיקות נוספות למדידה ישירה של רמת מגוון נגיפים בנסיוב ובנוזלי גוף שונים מבוצעות בטכנולוגיה מתקדמת המאפשרת קבלת תשובה מהירה ומביאה למניעת טיפולים פולשניים בחולים. המעבדה מבצעת גם מחקרים בשיתוף יח' הכבד, יח' הריאות, מח' ילדים, יח' צוואר הרחם, המח' האורולוגית ומח' אא"ג של ביה"ח. מבוצעות גם בדיקות מולקולריות מתקדמות לאיתור פטוגנים חיידקים ופטרייתים ממגוון דגימות, פטוגנים הגורמים למחלות מין והגורמים למחלות נשימתיות.

 

אימונולוגיה/סרולוגיה:

המעבדה מבצעת זיהוי מחלות אוטואימוניות, ממאירות ומדבקות על פי אופי התגובה הנוגדית בנסיוב ובשיטה של מיקרוסקופ פלורוסאנטי. כמו כן, מבוצעות מגוון בדיקות לאיתור נוגדים בדם לפטוגניים נגיפיים וחיידקיים.