סגירה

x

דף הבית  > תואר ראשון

אופטומטריה

לימודי  אופטומטריה

 

 

הקדמה:

 

אופטומטריה מהווה חלק מענף הבריאות ועוסק בבריאותם של עיניים ומבנים נלווים כמו יכולת ראייה, מערכות ראייה ועיבוד מידע של ראייה אצל בני אדם. אופטומטריסטים מאומנים לקבוע ולהתאים עדשות כדי לשפר את הראייה ולאבחן מחלות עיניים.

יש לשים להבדל בין אופטומטריסט לאופטיקאי. האופטומטריסט הוא אדם שבודק את הראייה וקובע אם יש בעיה, את עוצמת הבעיה ולאילו משקפיים האדם זקוק. האופטיקאי הוא שזה שמיים ומבצע את המלצת האופטומטריסט ומכין את המשקפיים.

אי לכך ובהתאם לזאת מסלול לימודים לאופטומטריה אורך 4 שנים ומסלול הלימודים לאופטיקה אורך שנתיים. בנוסף עיסוק בתחום אופטומטריה  בישראל מחייב רשיון מטעם משרד הבריאות.

 

 

 

אפשרויות תעסוקה:

 

הבוגרים יכולים להשתלב במערכות בריאות ומוסדות רפואיים כגון: בתי-חולים, מרפאות, מכוני ראייה, קליניקות המתמחות באופטומטריה, רשתות מסחריות, חנויות עצמאיות ועוד.

 

נושאי לימוד:

 

תחומים ממדעי הטבע, אופטיקאות, אופטיקה גיאומטרית ופיזיקלית, אופטיקה ויזואלית, אימונולוגיה ומיקרוביולוגיה, פיזיולוגיה כללית, פיזיולוגיה של העיניים, פתולוגיה כללית, פתולוגיה של העיניים, אופטומטריה תיאורטית וקלינית, ראייה דו-עינית, תרפיה וזואלית, עדשות מגע, אופטומטריה פדיאטרית וגריאטרית, תפיסה ראייתית, ראייה סביבתית, ראייה ירודה, סטטיסטיקה ואפידמיולוגיה, ניהול מרפאה ועוד.

 

 

בתי-הספר לאנגלית בארץ:

 

בארץ ישנם רק 2 מוסדות המוכרים ע"י משרד הבריאות:

·         אוניברסיטת בר אילן.

·         מכללת הדסה בירושלים.

 

 

משך הלימודים:

 

  • משך הלימודים הוא 4 שנים, בסיומן מקבלים באוניברסיטת בר אילן תואר B.Sc  ובמכללת הדסה תואר B.Optom.

 

 

תנאי קבלה ללימודי אופטימטריה תואר בוגר:

 

אוניברסיטת בר אילן:

·         עמידה בסף קבלה נמדדת על פי נוסחת שקלול המבוססת על ממוצע תעודת בגרות (40%),  ציון פסיכומטרי (40%), ציון כמותי במבחן הפסיכומטרי (10%), ציון במתמטיקה בתעודת הבגרות (10%).

 

מכללת הדסה:

·         ציון מתאם 600 ומעלה.

·         תעודת בגרות מלאה הכוללת ציון חיובי באנגלית ברמה של 4 יח"ל.

·         ציון 85 ומעלה בפרק האנגלית בבחינה הפסיכומטרית.

·         ציון 105 ומעלה בפרק הכמותי בבחינה הפסיכומטרית.

·         ראיון אישי.

·         ציון גבוה במקצוע מדעי ברמה מוגברת מקנה יתרון בקבלה.