סגירה

x

דף הבית  > תואר ראשון

ניהול והנדסת בטיחות

ניהול והנדסת בטיחות

 

 

הקדמה:

 

המסלול לניהול והנדסת בטיחות הוא מסלול ללימודים לתארים מתקדמים (שני ושלישי) הקיים אך ורק באוניברסיטת בן גוריון בנגב.

תפקידם של מהנדסי הבטיחות הוא לבנות מערך בטיחות מתקדם בארגונים ובמפעלים כדי להגן על חיי בני-אדם ולמנוע אירועים טראגיים כמו התחשמלות, קריסת מבנים, פגיעה מאש, שריפות ועוד.

אין כיום תואר ראשון להנדסת בטיחות, אלא רק תארים מתקדמים המיועדים להכשיר מהנדסים בעלי תואר ראשון לעסוק בתחום הנדסת הבטיחות. הלימודים מכשירים את המהנדסים להתמודד עם בעיות מורכבות בתחום ניהול הבטיחות, ולבנות מערך שימנע ויתמודד עם כל האירועים הטראגיים הבלתי-צפויים שיכולים להתרחש.

 

 

 

אפשרויות תעסוקה:

 

בלימודים לתארים מתקדמים, הסטודנטים מקבלים מלגה באוניברסיטה שנקבעת בעיקר על סמך רמת ההישגים האקדמיים בתואר הראשון.

בנוסף, הסטודנטים יכולים להשתלב בתרגולים באוניברסיטה. סטודנטים לתואר שני ושלישי מלמדים את הסטודנטים לתואר ראשון בתרגולים מעשיים במסגרת קורסים מסוימים.

עם סיום התואר המתקדם, בעלי תואר שני יכולים להתקדם לתואר שלישי או בתעשייה כחוקרים. בעלי תואר שלישי יכולים להתקדם לפוסט-דוקטורט או בתעשייה כחוקרים ומנהלי פרויקטים מחקריים.

 

מחוץ לאקדמיה, בעלי התארים המתקדמים יכולים להשתלב בכל ארגון, מפני שכל ארגון דורש מערך בטיחות שיבטיח את שלומם של העובדים. הם יכולים להשתלב במפעלי תעשייה, במוסדות ממשלתיים, בחברות הייטק, במשטרה, בצבא, במוסדות לימוד ועוד.

 

 

 

נושאי לימוד:

 

הלימודים כוללים נושאים מתחום ההנדסה וניהול מערך הבטיחות בתעשייה: עקרונות דינמיקת אש, דיני עבודה ופקודת הבטיחות, פיזיולוגיה של עבודה, ניהול סיכונים, חקירת תאונות עבודה, בטיחות במערכות חשמל, תכנון לבטיחות במערכות, בטיחות אש, גהות תעשייתית, בטיחות בתעשייה הכימית ובתהליכי מחקר ופיתוח, ניהול הבטיחות בתעשייה, בטיחות במפעל, ניהול אסונות טבע ואסונות סביבתיים וניהול מערך בטיחות.

 

 

בתי-הספר ללימודי ניהול והנדסת בטיחות בארץ:

 

  • אוניברסיטת בן גוריון.
  • הטכניון (לא קיים כמסלול נפרד, אלא ניתן לכתוב תזה בתחום הבטיחות).
  • אוניברסיטת תל אביב (לא קיים כמסלול נפרד, אלא ניתן לכתוב תזה בתחום הבטיחות).

 

 

 

משך הלימודים:

 

משך הלימודים הוא שנתיים (4 סמסטרים) שבסיומן סטודנטים של תואר המוסמך (התואר השני) מקבלים את התואר M.Scוסטודנטים של תואר הדוקטורט (התואר השלישי) מקבלים את התואר Ph.D.

 

 

 

התנאים הדרושים לקבלה ללימודי ניהול והנדסת בטיחות לתארים מתקדמים:

 

 

אוניברסיטת בן גוריון:

 

  • ציון תואר ראשון בתחום ההנדסה/מתמטיקה בממוצע 80-85 ומעלה.

 

 

הטכניון:

 

  • ציון תואר ראשון בתחום ההנדסה/מתמטיקה בממוצע 80-85 ומעלה.

 

 

אוניברסיטת תל אביב:

 

  • ציון תואר ראשון בתחום ההנדסה/מתמטיקה בממוצע 80-85 ומעלה.