סגירה

x

דף הבית  > תואר ראשון

ניהול עסקים חברתיים

לימודי ניהול עסקים חברתיים

 

 

החוג לניהול ויזמות עסקית-חברתית - החממה האקדמית לעסקים חברתייםמסלול משותף עם המכון לחינוך דמוקרטי
ראש החוג: ד"ר ענבל אבו 

מסלול ייחודי וראשון מסוגו בארץ המשלב הכשרה לניהול עסקים חברתיים עם הכשרת מורים בתחום, ומעניק תואר ראשון* בחינוך B.Ed, ותעודת הוראה. תכנית הלימודים הייחודית מאפשרת לבוגריה להשתלב כמורים לניהול עסקי מחד, וכיזמים ומנהלים של מיזמים עסקיים חברתיים חינוכיים מאידך.

השיח הכלכלי והעסקי עבר שינויים רבים בשנים האחרונות לאור תהליכי גלובליזציה, שינויי אקלים והתדלדלות משאבי הטבע. זאת ועוד בנוסף לשינויים גלובאליים ומקומיים בתחומי הכלכלה והחברה, כגון: התרחבות האי-שיוויון, העמקת העוני, הדרה חברתית ומשברים כלכליים דוגמת המשבר שהחל בארה"ב ב-2008. המחאות החברתיות שהתעוררו ברחבי העולם בעקבות תהליכים אלו חידדו את הצורך בשינוי בפרדיגמה העסקית 'הקלאסית', העוסקת רק במקסום רווחים כלכליים, לשיח עסקי וכלכלי אחראי המשלב ערכים חברתיים בליבת פעילותו.

התכנית המוצעת של לימודי הניהול העסקי- חברתי שמה דגש על חשיבה המשלבת ערכים חברתיים כחלק מההכשרה העסקית והכלכלית כמו גם על יזמות חינוכית וחברתית של הסטודנטים.התוכנית פונה לצעירים, אקטיביסטים, בוגרי תנועות נוער, בעלי תודעה חברתית ותשוקה לחולל שינוי חברתי, המעוניינים להקים ולנהל עסקים חברתיים ולהורות את המקצוע בבתי הספר. 

בשנים האחרונות, השיח העסקי עובר שינוי משמעותי ומתרחב לשילוב ערכים חברתיים בתוך תחומי התוכן העסקיים הקלאסיים, כמו גם פיתוח תחומי תוכן חדשים העוסקים בעסקים חברתיים וביזמות עסקית- חברתית. הקמה וניהול של עסקים חברתיים הפכו לתחום דעת אקדמי הכלול בתוכניות הלימודים של עשרות בתי ספר למנהל עסקים בעולם. קיימים בעולם מספר מודלים מעניינים להכשרה ליזמות עסקית חברתית במסגרות אקדמיות וחוץ אקדמיות. תוכנית הלימודים במסלול קיבלה השראה מבית הספר Knowmads בהולנד ומצטרפת לתנועה עולמית של בתי ספר/ מכללות להכשרת בוגרים שמקדמת לימודי יזמות וניהול עסקי חברתי יחד עם פרדיגמות חדשניות בחינוך. המשותף לכולם הוא לימוד ניהול ויזמות למען העולם, על בסיס העיקרון של למידה דרך עשייה.

את הסטודנטים במסלול לחינוך וניהול עסקי-חברתי מלווה סגל הוראה ומרצים אורחים הכולל מומחים לתחום החינוך, היזמות והשיח העסקי-חברתי ומרצים מהמובילים בניהול ובהקמה של עסקים-חברתיים, כמו גם מרצים של המכון לחינוך דמוקרטי וסמינר הקיבוצים.

אתר המכון לחינוך דמוקרטי

* התכנית אושרה לפתיחה ולהרשמה על-ידי המועצה להשכלה גבוהה. הענקת התואר מותנית באישור המל"ג.

 

 

החומר מועתק מהאתר של מכללת סמינר הקיבוצים.